Huurders

Informatie voor huurders

Onlangs heeft de Hoge Raad uitspraak gedaan, waaruit voortvloeit dat de huurder geen bemiddelingskosten hoeft te betalen, wanneer hij of zij zelfstandig een woning huurt, waarmee geadverteerd wordt. Klik op de link om de uitspraak in te zien: http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBDHA:2015:1437.

EHV Wonen hanteert slechts een vast bedrag aan kantoorkosten, specifiek gemaakt voor de huurder. Deze kosten bedragen €375,- exclusief 21% BTW en omvatten de volgende diensten: telefonisch onderhoud, advies en begeleiding, bezichtigen, het opstellen van de huurovereenkomst, inspectie, sleuteloverdracht, service en nazorg. U betaalt ons pas nadat er een huurovereenkomst tot stand is gekomen: no cure no pay.

Het vinden van uw nieuwe woning

Begin uw zoektocht naar een nieuwe woning door u in te schrijven bij EHV Wonen via ons inschrijfformulier. Op basis hiervan selecteren wij woningen die bij uw wensen passen. Goede timing is belangrijk als u op zoek bent naar woonruimte, dus geef duidelijk de door u gestelde termijn op. Zo kunnen we u optimaal van dienst zijn. Bekijk hier ons aanbod.

Inschrijving

Zodra we uw volledig ingevulde inschrijfformulier hebben ontvangen, gaan we voor u op zoek. Inschrijving is gratis en u betaalt ons pas nadat we u succesvol van dienst zijn geweest. Schrijf u nu in en download hier de algemene bemiddelingsvoorwaarden.

Het veiligstellen van uw woning

Wij regelen bezichtigingen voor u en als u de juiste woning gevonden hebt, vragen wij u om een intentieverklaring te tekenen. Op het moment dat wij deze van u hebben ontvangen, stellen wij u voor aan de verhuurder. Nadat de verhuurder akkoord is gegaan met u als huurder gaan wij direct voor u aan de slag met het opstellen van de huurovereenkomst.

Huurovereenkomst

Huurovereenkomsten van EHV Wonen zijn op basis van het ROZ-model (Raad Onroerende zaken). Omdat u eerst een concept huurovereenkomst krijgt, kunnen wij eventuele aanpassingen in het contract corrigeren en de tijd nemen om al uw vragen met betrekking tot de overeenkomst te beantwoorden. Zo zijn er geen onduidelijkheden voor u bij het ondertekenen van de huurovereenkomst.

Ingebruikname van de woning

Voor u in uw nieuwe woning trekt, kan EHV Wonen een inspectierapport voor u opmaken. Ook zien wij erop toe dat de verhuurder eventuele gemaakte afspraken voor aanpassingen aan de woning nakomt. Hiervoor kunnen wij een bijlage bij het huurcontract opmaken.

Nazorg

Na het aanvaarden en betrekken van de woning kunt u ons altijd bellen of mailen om voor u te bemiddelen met uw verhuurder als problemen zich voordoen. Wij doen er alles aan om een goede verstandhouding tussen beide partijen te bewerkstelligen. Onze bemiddeling is kosteloos gedurende een redelijke termijn.

Kantoorkosten

Indien u een woning huurt die EHV Wonen aanbiedt, betaalt u als huurder uitsluitend een vergoeding voor kantoorkosten, die specifiek aan de huurder zijn toe te kennen, geen bemiddelingskosten. Deze kosten bedragen €375,- exclusief 21% BTW en omvatten de volgende diensten: telefonisch onderhoud, advies en begeleiding, bezichtigen, het opstellen van de huurovereenkomst, inspectie, sleuteloverdracht, service en nazorg. U betaalt ons pas bij een succesvolle bemiddeling: no cure no pay.

Zoekopdracht

Indien u EHV Wonen opdracht geeft om voor u een geschikte woonruimte te zoeken en te vinden, betaalt u bij totstandkoming van een huurovereenkomst een vergoeding ter grootte van de gerealiseerde maandhuur + 21% BTW. Indien de servicekosten en/of overige leveringen en diensten in de huur zijn inbegrepen, berekent EHV Wonen hierover ook bemiddelingskosten.

Download de Algemene Bemiddelingsvoorwaarden Huurder.